Juf Milou in Turkije

Dag 3 in Turkije

Hallo allemaal!

Laughing

Wat fijn dat het bij jullie lekker weer is! Hier is het ook heel erg warm. Vanmiddag was het in de zon 42 graden! Vanavond heeft het een paar minuten heel erg hard geregend en zelfs gehageld. Het leek wel alsof er allemaal witte kauwgumballen uit de lucht kwamen vallen. Gelukkig zaten wij toen in een busje. Toen we uitstapte bij het hotel was het weer droog.

Vandaagzijn we naartwee Turksebasisscholen geweest. Hier hebben we in de klassen mogen kijken enaan dekinderenjullie paspoorten laten zien! Ze vonden het heel leuk! Ze hebben er zelf ook allemaal een gemaakt. Veel kinderen wilde het paspoort graag zelf houden, maar ik mocht er een paar meenemen om aan jullie te laten zien! De kinderen werken hier in Turkije ook erg hard! Ze zijn ook erg lief allemaal! Maar zoals jullie al zeiden.. net niet zo lief als jullie!

Hier spreken ze Turks, maar dit versta ik niet. Sommige mensenspreken hier Engels en met deze mensen kan ikdus wel in het Engels praten.Er isgelukkig een Turks meisje uit Nederland bij, die telkens met ons meegaat. Zijspreekt Turks enstelt alle vragen aan de Turkse mensenen vertelt dit dan aan onsin het Nederlands.

Morgen gaan we op een boot varen! Daar vertel ik jullie morgen meer over!

Dikke kus van juf Milou